۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴

۲۱ اسفندماه/

پیکر یک شهید گمنام در ستاد سپاه خراسان شمالی تشییع و تدفین می شود

پیکر یک شهید گمنام در ستاد سپاه خراسان شمالی تشییع و تدفین می شود

بجنورد- فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از تشییع و تدفین پیکر یک شهید گمنام در ستاد سپاه جوادالائمه(ع) استان در بیست و یکم اسفند ماه سال جاری خبر داد.

سردار حسینعلی یوسفعلیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بیست و یکم اسفندماه جاری و همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س)، پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ستاد سپاه جوادالائمه(ع) استان تشییع و به خاک سپرده می شود.

وی اضافه کرد: مراسم استقبال از این شهید گرانقدر از ورودی استان و مراسم وداع با شهید نیز در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار خواهد شد.

به گفته سردار یوسفعلیزاده مسئولان ستاد سپاه آماده اند تا مراسم تشییع و تدفین این شهید گرانقدر با شایستگی لازم و در شآن شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار شود.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی ضمن دعوت از عموم مردم شهید پرور به ویژه جوانان از آنها خواست تا با شرکت گسترده خود در مراسم تشییع شهدا، بار دیگر با آرمان‌های شهیـدان تجدید پیمان کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، دخت نبی مکرم اسلام(ص)، پیکر مطهر سه شهید گمنام تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس، در خراسان شمالی تشییع و تدفین می شود.  

پیکر مطهر این سه شهید به همراه پیکر ۷۹ شهید گمنام دیگر به تازگی تفحص و به میهن بازگشته که بر اساس برنامه پیکر دو تن از این شهدای گمنام در تپه نورالشهدا شهر راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان و یک تن نیز در مقر سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در بجنورد پس از تشییع از سوی مردم شهیدپرور استان، به خاک سپرده می شود.

تاکنون ۴۵ شهید گمنام در ۲۲ نقطه از استان خراسان شمالی به خاک سپرده شده اند و با تدفین این سه شهید، شمار شهدای گمنام دفن شده در استان به ۴۸ شهید در ۲۴ نقطه افزایش می یابد.

بر اساس اعلام کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، همزمان با ایام فاطمیه و سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) پیکر ٨٢ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۲۵ استان کشور تشییع و به خاک سپرده می شود.

پیکر مطهر این شهدا در استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، تهران، خوزستان، چهار محال بختیاری، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گیلان، گلستان، لرستان، مازندران، خراسان شمالی، مرکزی و همدان تدفین خواهند شد.

گفتنی است، خراسان شمالی دارای دو هزار و ۷۷۲ شهید، شش هزار و ۶۱۳ جانباز و ۳۳ هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند.

کد خبر 2513000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha